18 juni 2008

Midsommar...inte riktigt som vanligt


Sista arbetsdagen innan midsommar. Det känns skönt.


I morgon så blir det till att fixa silltårta, baka kolapaj, packa kläder, packa maten och åka ut till ön. Vi stannar tills på söndag. Hela familjen ska med, även ungdomarna, som ska ha eget midsommarparty. ”Jag hoppas inte att ni tror att ni får bra nattsömn”, säger min dotter. ”Hur gör man fransk potatissallad”, säger min son. ”Man ska vara vaken på midsommar” och ”Jag skriver ner mitt recept till dig” blir svaren.


Det blir en annorlunda midsommar då vår släkting precis gått bort, men jag vet att han längtade ut till ön och midsommar, så vi kommer att fira som vanligt och höja en skål för honom. Skål, S! Hoppas de har en bra TV där uppe så du kan se alla bra matcher. (Han älskade sport, på längden och tvären.)


Jag önskar alla en trevlig och regnfri midsommar och att alla slipper fira den ensam.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...