26 december 2009

Skottdag = juldag

Det har varit en fin jul. Vi har varit bara familjen detta år. Lugnt och mysigt. En härlig julstämning har omringat oss och den myckna snön har hjälp till. Bilden med den klädda julgranen som står framför altandörrarna och utanför de snöklädda granarna var hur mysig som helst.

Barnen har som alltid en underbar julklappsköparådra. Det blir SÅ bra klappar som passar till mottagaren. Båda Mannen och jag är glada och överraskade De vi köpt till barnen var också uppskattade. De är vuxna nu så Legotiden är förbi ;-) , det är mer "hushålliga", om ni förstår, fast med några glamourundantag....

Juldagen var lite tung. Jag trodde inte att det skulle kännas så. Det är nämligen min mors födelsedag. Men det är ju tyngre nu när även pappa är borta. Jag hoppas de har det bra tillsammans.

I går var det skottardag. Mannen och jag skottade undan den snön som vi inte hunnit med. Det var skönt att röra på sig och fint blev det. Resten av dagen blev det mys, mat och på kvällen hyrde vi "Baksmällan". Ja, jag vet, inte en julfilm direkt, men vi ville skratta. Och det fick vi! Grabbig? Javisst, men ibland får man se bakom det och skratta åt människors (mäns) tillko
rtakommanden.

Ha det så bra där ute och fortsatt God Helg!

Ps. Bilden? Nej, det är inte Mannen... Ds.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...