14 mars 2010

Ok, det blev inte som jag tippade. Bra? Ja, låten är en ballad över genomsnittet, framfört på en känsligt och underbart sätt och med en underbar personlig röst av Ann B. Men i ESC:s balladträsk så kommer den trampa i nedre delen. Ledsen folks. Anna är dock en sådan artist som jag gillar, som har ett eget uttryck och en egen röst.

...precis som Salem al Fakir, som kom tvåa. Mannen och jag satt och höll tummarna och ville verkligen att hans skulle vinna. Nix,
men där gjorde ni en miss. Sorry Europa, nu missar ni en godbit. Salem hade kommit långt. Fantastisk låt, fantastisk artist. (Nedan Salem med sitt andra instrument, violinen.)










Sammantaget så var det bra låtar i finalen, med ett undantag, Pernilla W. Ok, det är en oldschoolschlager, men jag hade hellre sett Crusified Barbara.

För övrigt var det det bästa programmet. Fru M hade spottat upp sig ordentligt, Mumsmums var sitt bästa jag (född till programledare...också.....), men Dolphen var nedtonad, utan att vara sämre för det. Inledningen med Rockytema var kul, men mellanakten var en höjdare. DET var underhållning! Bra, bra, bra. Denna mellanakt och Glada Hudik-teaterns "Sverige" (Kent:s låt) var underbara, resten ska vi INTE betygsätta för husfridens skull. (Allt som är blått går bort!)....fast inget slår förra årets "Tingeling".

Hur går det i Oslo? Nja, den som vet det kan tjäna storkovan.

Må så gott!

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...