13 juni 2011

Sommartips del 1

Den 16 juli går jag på semester. 

Jag har den stora lyckan att få tillbringa den i den vackraste av platser, Stockholms skärgård. För mig finns ingenting bättre än att befinna sig på eller vid stranden av havet. Havet är både meditativt och farligt. Stockholms skärgård rekommenderas varmt. Har du ingen båt får du "låna" en.Vaxholmsbolaget trafikerar många öar. Ta en dagstur eller stanna längre.

Ängskär, lång ut i havsbandet.
Åk kanske till Fejan och ät gott och sov över på vandrarhemmet. En gång i tiden placerades och vårdades kolerasjuka på ön, men nu är allt upprustat och en kväll på bryggan rekommenderas.

Finnhamns vandrarhem är ett annat vandrarhem som kan rekommenderas. Även där kan du äta gott och bo, paddla kajak eller bara vara...

Jag bor i Roslagen. Ursprungligen betyder det kusten strax söder och norr om Norrtälje. Numera innefattar begreppet större delen av Upplandskusten. I alla fall av turistbyråerna ;-) . Här finns mycket att uppleva och se. Våra piskoreska små städer:

Norrtälje
Gågata i Norrtälje
Öregrund
Bada, äta, njuta

Det var allt för del 1....återkommer med fler tips. Så länge, man kan upptäcka mycket vackert precis där du nu står. För mig så lyser solen in genom köksfönstret, fåglarnas sång hörs genom den öppna dörren. Livet är härligt.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...