18 augusti 2011

Arbete i alla former + en kräfta

Jag är ju tillbaka på jobbet efter mina semesterveckor. Det känns faktiskt bra att vara tillbaka igen. 

Fast jobbat har jag ju gjort hela semestern, på mitt andra jobb, min mans företag. Det jobbet tar aldrig semester.....

Sedan har vi ju Båtsmanstorpet. Nu närmar vi oss upploppet. Det känns så bra och det blir så fint. 

I morgon ska vi ha röjardag. Det blir en del att rensa upp, trots att vi gjort det kontinuerligt. Klippa gräs ska också göras, både där och hemma. Hemma ser det ut som djungeln förvirrat sig till fel breddgrad. Så går det när man har ont om tid och gräsklipparen lagt av. Nu får vi köra med en gammal utan driv. Tungt...grrr. "Men du, det är ju motion!". Jovisst, men mina axlar tar stryk...

I helgen åker vi nog ut till ön. Tänder några lyktor i augustimörkret och äter en kräfta. Det är inte dumt!


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...