11 december 2011

Tredje söndagen i advent

Jag sitter i köket och myser. Har tänt det tredje ljuset i adventsstaken, frukosten framdukad, brasan brinner. Livet ÄR härligt.


Tiden springer och julafton närmar sig. För ovanlighetens skull har jag bara köpt någon julklapp. Men det är ju två veckor kvar... En tröst är att jag vet på ett ungefär vad jag ska köpa. Alltid något ;-) Plånboken är dock häftigt slimmad denna jul, så några storslagna klappar blir det inte. Men fantasin hjälper den fattige, heter det ju.
I dag ska jag fortsätta med juleriet, d.v.s. pynta och fixa. Tidsplanen ligger lite efter...men kul är det. Vi får se om vi hinner plocka ihop pepparkakshuset. Inspiration kan man ju få av bidragen i Arkitektsmuseets årliga pepparkakshustävling. Årets tema var ”Stolthet och fördom – Baka din egen stolthet och bränn några trista fördomar!”




Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...