16 januari 2013

Snö, snö...igen

Så var det dags för mer snö....igen. Fluff i drivor, javisst. Men det måste ändå plogas och skottas. Skottat har jag precis gjort. Dagens kroppsrörelse....tihi. Vackert är det. Snön har åter lagts sig på träden och allt glittrar för det är kallgrader. 

Men ljusare tider väntar bakom hörnet, trots snöfluffet. Det är ljusare än dagen före när jag åker från jobbet. Det känns skönt att se fram mot ljuset. Trots att jag gillar vinter.

Mannen och sonen har varit ute på ön idag. Isen bär äntligen. Härligt. Allt var till belåtenhet, så vi packar nog skotern och åker ut till helgen. Mer snöfluff, härlig bastu, god mat och allmänt välmående väntar.




Ön i vinterskrud förra vintern

Ps. Jag kan inte undanhålla er den här "snöiga" räven....underbar bild





Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...