23 mars 2013

En lördag i solen

...så blev det helg igen. Var tar alla dagarna vägen? Tiden går fort nu, men den riktiga vårvärmen lurar ännu i kulissen. 

Men idag tog vi en tur ut till ön. OCH solen lyste och vi satt på altanen, hade det bra och drack kaffe. Det var faktiskt riktigt varmt, och hur mysigt som helst. Jag är ingen solmänniska, men nu känner jag hur man riktigt längtar efter varmare dagar. Jag behöver det, vi behöver det.

Vettershaga brygga, här är  avstampet över isen

Mannen är en mästerpackare

När vi ändå åkte över så lastade vi släpet med mina föräldrars gamla kökssoffa och lte annat byngel. Det är så mycket lättare att transportera stora saker över isen, än att parera i en båt på isfritt vatten. (Jo, det finns sådana. Det är ingen skröna....)


Skotern i solen

Varje årstid har sin skönhet
Snön är frasig eller stenhård. Inget mellanting. Antingen är den oskottbar eller så bildar den helt fantastiska formationer när den smälter, ibland ser den ut som spets.....


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...