16 april 2014

Veckans tema:Påsken



Nu tar jag resten av veckans bloggutmaningsinlägg på en gång, för sen ska jag fira påsk :-)

107. Om du fick välja, hur skulle du fira påsken?
Med familjen, naturligtvis. Mina älskade.
Men någon gång skulle jag vilja besöka Jerusalem under påsken.

Jesu intåg i Jerusalem


108. En påskdekoration som skulle passa bra hemma hos dig
Nordingårdens vackra påskbricka är enkel och underbar. Den inspirerar att göra samma själv.

Källa
 
109. Varför jag tycker om Påsken

Jag tycker om att det börjar våras i påsktid, det blir ljusare och lättare att leva. Allt börjar om på nytt. 
Sedan så är det ju Kristenhetens största högtid, som ger hopp efter förtvivlan. En ödmjukhetens tid. Någon gav allt för dig...

....så något negativt finns inte att säga om påsken.
 

110. 5 bloggare du tycker förtjänar varsitt påskägg

 Jag har redan skrivit om några av mina favoritbloggar, så vi tar den i repris. De får varsin stort stort påskägg fylld av bloggkärlek.





 Bloggutmaning365


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...