20 oktober 2014

Bloggutmaning365 Vecka 43 Internet


Känner du dig trygg på internet?
Jag går ju inte dit där det verkar vara för bra för att vara sant, eller annat mysko, så ja jag känner mig trygg. Men man kan ju vara lurad utan att veta om det…

En helt annan sak är de unga som blir utsatta för övergrepp på nätet och där lagstiftningen inte hänger med. Skärpning anbefalles på alla fronter från de som stiftar lagar till de som tillsätter domare med pedofilbakgrund.


Hur mycket tid spenderar du på internet varje dag? (Tänk dator, mobilappar, tv via internet, onlinespel mm)
1-2 timmar: bloggskrivande, läsa mail, läsa bloggar, facebook, och en del jobbrelaterat.

Källa Pinterest


Hur gammal var du och vilket år fick du internet hemma för första gången?
Det vill du inte veta…


Om internet skulle försvinna (inte bara för dig utan för alla) och aldrig mer komma tillbaka, hur skulle ditt liv förändras?
Det har ju fungerat förr. Min mobil har muppat sig efter övergång till annat abonnemang/operatör och då är det tyst. Det var faktiskt skönt, kan erkännas. Man får skriva brev och umgås på riktigt. Wow, på riktigt!!


Länka en rolig websida man kan besöka när man har tråkigt.
Nej, det tänker jag inte göra. 
Men däremot kan jag rekommendera en bra bok, krama sina närmaste, skriva ett brev…med penna och på papper.

Hiss & Diss – Internet
Diss: många är allt för beroende. Titta bl.a. på föräldrar som hellre surfar än är med barnen.
Hiss: tillgång till världen, som blir så mycket mindre via Internet.


5 saker du roar dig med på internet
Läsa bloggar.
Pinterest (bildfantastens våta dröm)
Facebook.
…sedan får det räcka.



Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...