29 juli 2016

Tiden går

...det blev inte så mycket bloggat. Desto mer:


  • semester
  • sooooooooool
  • värme
  • bad
  • mysigt familjehäng där stjärnan Lilly, barnbarnet, är i centrum
  • härliga vänner
  • grillning
  • gott vin
  • båtturer

Bilden tagen av A på hemväg från oss, efter en mysig grillkväll. 

Har blivit några härliga grillkvällar på bryggan.
Allt bättre än förra sommaren som innehöll en(!) lunch, allt som allt.
Har jag haft det bra? Jepp! Underbart!

Trots att tomten skulle fixas efter omdräneringen. Det fanns så mycket sten i marken som kom upp vid grävningen att vi kallade jobbet "en dag i stenbrottet". Nu blir vi inte klar med landskapandet på grund av värmen. Det gick inte bara att stå i stekhettan och kratta/bära sten. Resten får anstå tills kyligare väder.



Trots att jag inte kunde laga vårt kapell själv. Min symaskin hade inte de muskler jag trodde... Nu letar vi en starkare maskin.



Trots en (!) regnig dag!



För övrigt har vi återskapat kontakten med gamla vänner. Det var underbart.  Och några gamla återkommer ut till oss sista veckan. Blir urkul. 

Nu ska vi njuta av sista veckan. Vi börjar med en Nortansväng inkluderat shopping och god mat.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...