5 augusti 2016

Långa lista - del fyra


Så kommer det fyra av långa listan.
Del ett finns här, del två hittar du här och här finns del tre.

77. När blir du arg?
Återigen på människor som inte har någon slags empati.
Människor och barn som far illa.

78. Hur mycket shoppar du för varje månad?
Mycket litet. Har svart bälte i reashopping.

79. Var shoppar du helst?
På nätet. Har några favoriter, men handlar där jag hittar något intressant. Speciellt runt julen är det sant.

Handlar ofta på La Redoute.
Här en aktuell outfit, så snygg!
80. Hur ser det ultimata fyndet ut?
Plaggen som man trånat efter kommer på rea. Presenten som man vill köpa till någon men är för dyr, kommer på rea.

81. Vad gör du onödigt ofta?
Surfar utan plan…

82. Vad borde du bli bättre på?
Ta bättre hand om mina vänner. Ta bättre hand om min tid.

83. Är du romantisk av dig?
Jepp. Obotligt romantiskt. A sucker for happy endings.

84. Var vill du resa i vinter?
Det var ett bra tag sedan jag var i fjällen. Har inte åkt nedför på många år då ena knät säger stopp. Men plattförs kan man ju åka! Gärna med hela familjen samlad.

85. Favoritmärke på barnkläder?
KappAhl, då de har eco som även är fina och snygga.

86. Favoritmärke på kläder?
Gärna La Redoute. Tog ett tag innan jag lärde mig storlekarna, men har aldrig behövt skicka tillbaka någonting.
Finmärken har jag inte råd med…

87. Inredningsstil?
En blandning av gammalt, både ärvt och loppat, och modernare saker.

Inte hemma hos mig, men gillar blandningen av gammalt och nytt.
88. Tapetsera & möblera om ofta eller ändra med små detaljer?
Ändra små detaljer. Stora ändringar är dock på gång.

89. Favoritdag på veckan?
Fredag. Eftersom jag veckopendlar så får jag då åka hem till min man och mitt hem.

90. Lider du av söndagsångest?
Lite. Se punkt 89.

91. Ångrar du något?
Såklart man ångrar vissa saker, men det är ingenting jag kan göra någonting åt nu, mer än att lära mig av det.

92. Finns det något du önskar att du gjorde innan du fick barn?
Nej, Jag har upplevt mycket innan, under tiden barnen var hemma och efter de flyttat. Det finns en tid för allt.

93. Vad tycker du om mest på dig själv?
Mitt hår. Jag får alltid komplimanger för färgen, rödblond.
Resten jobbar jag på.

Lucy Bacall, en favvis bland readheads
94. Vad tycker du om mest på din partner?
Hans vackra ögon, hans skratt och humor.

95. Hur skulle din familj beskriva dig?
En kycklingmamma som älskar sin familj.

96. Vilka egenskaper hos dig själv gillar du mest?
Omvårdande, idérik och pysslig.

97. Och minst?
Rödhårig; så humöret är nog väl eldigt ibland.

98. Hur ofta går du på bio?
Kanske två-tre gånger. Senast var det ”En man som heter Ove”. Lika underbar som boken.

99. Har du sprungit något lopp?
Nix och åter nix. Kommer inte bli heller.

100. Skulle du vilja satsa på ett maraton?
Se nr 99.

101. Bästa filmen ever?
”Raiders of the Lost Ark”. Den var lika banbrytande när den kom som den film som delar utmärkelsen: ”Star Wars, episod IV”.

102. Gillar du musikaler?
Älskar, älskar. 
Uppsättningen av ”Singing in the Rain” på Oscars med underbara Rennie Mirro, Karl Dyall och Hanna Lindblad i huvudrollerna var det bästa jag sett.

103. Hemmafest eller utekväll?
Hemma. Gillar att kunna prata med mina gäster…

104. Tjejmiddag eller parmiddag?
Både och, såklart!

105. Är du den som bossar och styr i olika sällskap?
Kan vara så ibland, beror på.

106. Vilken roll hade du i skolan?
Tyvärr den mobbade tysta. 

Stöd Friends

107. Vilket är ditt drömköp?
Att köpa mig ledighet, att kunna ha tid att träffa min familj mer.

108. Drömköp till hemmet?
Ett nytt värmesystem. Inte så sexigt, men nödvändigt.

109. Vad använder du för strumpor?
Kortstrumpor som en vän köpt till mig i Turkiet.

110. Dagdrömmer du?
Konstant!

111. Tog det lång tid att skriva denna lista?
Två dagar, några rader i taget. Men det har varit roligt. 

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...