12 mars 2019

Knivskarpt inlägg

(Inlägg med obetald reklam)

Vassa knivar är en kocks bästa vän. Utan en vass egg är det ohemuligt jobbigt att skiva/skära snyggt och obehidrat. Min far var en stjärna på att vässa kivar. Varje gång han var hos mig kollade han skärpan på mina knivar. För det mesta suckade han något ohörbart, tog fram mitt brynstål och vässade upp knivarna. (Ja, jag vässades själv, men fick aldrig ett så bra resultat att han var nöjd... )

Nu är min far borta, så när jag läste om Knivbrev så fick det bli det näst bästa. Jag tänkte att jag gör ett försök. Verkade ju vara ett enkelt sätt: beställ ett Knivbrev, paketera och skicka tillbaka, få tillbaka paketet, betala och börja jobba. Jepp, det var så enkelt. OCH SÅ BRA! 

Nu kan jag åter jobba i köket som det ska göras och jag är mycket nöjd. Om ett halvår kommer ett nytt Knivbrev, jag prenumerer, och då åker resterande knivar och/eller de som slöat på sig in för slipning. Så bekvämt!


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...