25 december 2019

Julafton

Så var den här, den efterlängtade julaftonen.

Mysig julfrukost hemma med mannen och sonen. (Sonens sambo firade med sin familj hemma på Åland.)

Sedan var det dags att åka till Täby där vi skulle fira julafton med dotter, måg och våra barnbarn (systrarna yster aka prinsessorna).

Det blev en mysig julafton med precis lagom av allt, mat och julklappar. Maten, var som vanligt, ett knytis. Gott! Dotterns rödbetssallad och rotlåda är så goda!


Jultomten kom...det var något bekant över honom...

"...och vems julklapp är det här?"
    
Äldsta barnbarnet hade kvällens replik: "Tänk att tomten visste precis vad jag önskade!" D.v.s. dockorna Elsa och Anna från Frost. Elsa är nr1 bland tjejerna...och tydligen världen över.

Maten var urgod och klapparna fina. Mannen och jag fick bl.a.  ankarlina till båten, biopresentkort (jäää), året almanacka med finaste barnbarnen och Klong ljusstake.

Till barnbarnen hade jag sytt en del utklädningskläder: enhörning, drake, lilla sjöjungrun m.m. Var upskattat. (Kommer berätta med i eget inlägg.

Efter en mysig julafton var det hemfärd genom den disiga kvällen. Ännu en härlig julafton att minnas tillbaka på...




Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...