6 mars 2020

Varje liv en roman

...är ett talesätt.

Just nu känns det som om det inte finns någonting att skriva om. Livet lunkar på. Jag blir "riktig" pensionär om några månader och det känns bra....inte minst i plånboken, då tjänstepensionsdelen börjar trilla in. Men jag har inga spännande influencermöten, inga "samarbeten" som ger läsare och inkomst.

Fast det finns ju alltid något att nedteckna. Händer det inte utanför, så händer det i knoppen. Alla tankar, alla bearbetningar av händelser, möten och ,inte minst, vår oroliga värld.

Tacksamhet är en återkommande tanke och känsla hos mig. Jag är frisk, jag har en fin man, underbara barn med fina respektive och mina helt fantastiska barnbarn. Varje stund med dem är en gåva. Klyschigt? Jepp, men inte mindre sant för det.

Så blev det då lite nedskrivet ändå....där ser man. Jag mår bra av att skriva, så ingenting lovat, men jag återkommer nog i senare...kanske redan i morgon.

Källa: Pinterest

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...