17 oktober 2008

Tvärs över USA (minnen kommer tillbaka)


Ibland läser man någonting, ser en bild eller känner en doft...och man förflyttas bakåt i tiden och återupplever någonting. I dag läste jag DN på nätet och hittade ett bildspel * där fotografen Chris Maluszynski och reportern Erik Ohlsson har rest tvärs över USA med buss. Det har jag också gjort, 1980. Under tre och en halv dag reste jag (och sov) på en Greyhoundbuss från San Fransisco till New York. En annorlunda och sällsam resa. Jag träffade människor av alla de slag och fick se den fantastiska och mångfasetterade natur som USA har. Varför reste jag per buss? Ont om pengar och på väg till NY där jag skulle flyga hem...

*(Klicka på "Bildspel: Från kust till kust".)

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...