30 oktober 2008

Vintertid, redan inköpta klappar och nya pappersstjärnor

Tiden går, några dagar sedan jag var inne på bloggen. Vintertiden har kommit. Nu är det lite ljust när jag åker till jobbet på morgonen och mörkare när jag åker hem....och snart är det mörkt både dit och hem. Bilrutorna har skrapats de senaste dagarna och dubbdäcken har blivit bytta


...och jag har börjat tänka på julen. Ja, jag är en julaholic och har alltid varit. Älskar julen, pysslet, stämningen, allt som hör till. I går så köpte jag nya pappersstjärnor att hänga i fönstret. Två röda blev det och en vit, som min svärmor ska ha. Mina ska hänga i fönstret på vår utbyggnad, i varsitt fönster. En del julklappar är redan inköpta och det känns bra. Det finns ju så mycket annat att tänka på inför julen, så några tjuvstarter är bra. Vad? Tänker jag väl inte tala om! Ni får vänta, liksom mottagarna.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...