26 december 2008

Redan annandagen!

Redan är det annandag jul, vad tiden springer förbi...jag förstår inte?!
Vi hade en trevlig, lugn och mysig julafton med god mat och god jultrivsel. Det började redan på julmorgonen. Som vanligt var det någonting i julstrumpan till barnen. (Barn och barn, de är vuxna nu!) Mannen och svärmor fick också en morgonklapp. Surprice! Sedan fick undertecknad en namnsdagspresent av svärmor. (Gissa vad jag heter? Ni vinner ingenting!)
I vår familj så äter vi jullunch och gröt på kvällen. Det var lämpligare när barnen var små, de slapp vänta så länge på Tomten. Han infinner sig nämligen efter att Hr Karl Anka gjort sitt. Nu är barnen vuxna, men vi tycker det är bra som det är. God julmat till lunch och ingen stress att alla ska äta så fort som möjligt så att julklappsutdelningen ska börja..
Julklapparna? Alla fick en mix av flärd och välbehövliga saker och jag tror att alla var nöjda. Själv var jag jättenöjd. Jag fick böcker, baddräkt (Thailand i februari), nattlinne, en ny nessesär och lite annat smått och gott.
Sedan avslutade vi dagen med god julegröt och "Grabben i graven bredvid" på TV. Jag har läst boken, men inte sett filmen. Filmen var mysig och en bra avslutning på dagen.
Juldagen var lika lugn och skön den. En promenad och mysiga samtal. Jag gjorde en fisksoppa med saffran till middag, en god avvikelse mot julmaten. Ett gott vitt vin till och vi var alla nöjda!

I dag har vi fixat vår internettv-tittande... Det lade nämligen av dagen för julafton! Grrr. Men nu rullar det igen, skam den som ger sig. (TV-tiitandet under julen har fixats med vanlig box.) Annars har det varit promenad, ätande och tvtittande. Känns det igen?
Min julängel önskar er en trevlig fortsättning på julen!

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...