14 december 2008

Tidig julklapp

Jag har följt bloggen "Vimmelmamman" sedan ett halvår tillbaka. Underbar, varm, mänsklig och hemsk på samma gång. Vimmelmamman är en tjej/mamma/hustru i sina bästa år som har drabbats av cancer och beskriver sin vardag mycket personligt och direkt. Bloggen har fått många läsare och det är förstårligt. Den är personlig och allmängiltig på samma gång. Eftersom jag är en av dem som träffat cancerspöket irl så har jag lätt att sätta mig in i hennes "resa".

I dag på morgonen läste jag, som vanligt, bloggen. OCH!!! Den senaste cellgiftsbehandlingen har lyckats! Metastaserna har krympt och en del försvunnit! Underbart, underbart, underbart!!! Trots att jag inte känner Vimmelmamman peronligen så känns det som en ovanligt fin och dyrbar julklapp...


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...