16 september 2009

Skratt, eftertänksamhet och sorg

Så var det en ny dag och jag sitter återigen vid frukostbordet.

Vi, min bror och jag, hade en mycket trevlig och givande kväll, trots det sorgliga . Vi pratade om pappa, om våra föräldrar och skratt, eftertänksamhet och sorg blandades. Det var härligt att träffa K och hennes familj. Tiden och andra omständigheter gör att man inte ses. Tyvärr är det ibland sorgliga saker som för människor tillsammans, men så är ju livet.

Vi kände, när vi åkte därifrån, att det skulle bli en fin begravning. En som speglar pappa och det är som det ska vara. En bra dag var slut.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...