29 oktober 2009

Så har det hänt....


...det som alla fans till Bajen (Hammarby) fruktade, nedflyttning.

Ska vi skriva en dödsruna? Ska vi sörja i alla dagar som kommer?

Ja, det är tungt. Är en inbiten hammarbyare, min far och mor t.o.m. tävlade för HIF.....men. Det är ju så, som man bäddar får man ligga. De HAR spelat uruselt. Ända sedan jag såg vartåt det barkade, så har jag tyckt att det nog kan vara bra att kliva ner och inte bara slicka såren utan
samla trupperna, jobba och gå vidare. Målet är en starkare förening, ett mer sammanhållet och mer motiverat lag som kommer tillbaka i högsta serien. Titta på ärkefienden AIK. Det var inte längesedan de var nere och kravlade på knäna.
Sörj en tid, bit ihop och börja jobba.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...