18 november 2009

För att vara julaholic...


...så har jag varit mycket sparsam med att skriva om julen. SLUT med det, kära vänner!

Vi börjar med Alladinasken. Som ni kanske läst så tar Marabou hjälp av folket för att rösta ut den pralin ur asken som är minst populär. (Robinsontänket genomsyrar samhället och har nu hunnit fram till julen...) Om man vill rädda sin
favoritpralin kan man rösta (här) . Jag har röstat på körsbär i likör, älskar den, i motsats till många. Vi får väl se...

Har gjort en jullista. Har bara hunnit till maten och adventspysslet. Som sagt var, lite seg i år. Har haft och har mycket att göra... Nåväl, nu börjar julkänslan komma lite smått.

Köpte EMD:s julskiva i måndags. Klart godkänd. En julCD med känsla. Vissa sånger överraskade, som "Ave Maria" och min alltimehigh "Koppången", men min favorit blev den specialskrivna "Välkommen hem", den var jättefin. En del av kostnaden går till Childhood, så ska ni köpa en julCD, köp den.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...