24 februari 2010

Hur man förbereder sig inför våren, del II

När jag kom hem efter jobbet var det dags att attackera snön på verandan igen. (Se gårdagen.) I dag har jag skottat så nu är det bara en 1/4-del kvar att skyffla. Sonen tänker eventuellt förbarma sig över resten, vi får se.... Det ska bli varmare på fredag. Våren, någon?

I kväll ska Anja härja i backarna igen, i storslalom. "Ont, det gör ont" i Anja, men vi får se. En lady av stål är det.

Sedan ska herrarna åka stafett, i skuggan av norrmännens glappande k..., jag menar uttalanden. Den som lever får se. Och se tänker jag göra, nedsjunken i soffan med en varm filt omkring mig.

Må så gott.



Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...