14 mars 2011

Man vet aldrig

Det är många tankar som far genom huvudet när jag följer sändningarna från Japan.

Jag tänker på alla som mist sina kära och allt de äger. Jag tänker på skräcken i olyckstillfället. Jag tänker på mannen i Rapport i går som skulle ut och leta efter sin fru och två barn som var försvunna. Han stod framför det som en gång var deras hem. Det är så fruktansvärt och allt detta visar hur viktigt det är att ta vara på familj och vänner. Du vet aldrig vad som händer. I morgon kanske inte finns. Skjut inte upp besöket eller telefonsamtalet. Gammal sanning men, tyvärr, ständigt aktuell. 

Jag lever nu. Sedan vet jag ingenting om, kan bara tro och spekulera.




Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...