27 september 2011

Underbart är kort

Ibland är underbart kort och i lördags precis 2 timmar och 30 minuter. 



Dottern bjöd med mig (puss & tack!) på "Romeo och Julia" på Göta Lejon, här i Stockholm. Måns Zelmerlöw och Lisette Pagner spelade titelrollerna. Jag hade inga förväntningar trots bra recensioner, men det var en underbar föreställning. Andra akten höll inte samma tempo och klass som den första, men totalt var det en upplevelse.

Måns gjorde en mycket bra tolkning, dansade bra (det visste vi ju redan ;-) ) och sjöng fantastiskt. Han har verkligen utvecklats sångmässigt. Att Lisette Pagner var bra visste vi ju redan genom castingshowen. 

Loa Falkman var formidabel, precis som Marieanne Mörk, som spelade amman med sedvanlig komisk bravur.

Men en som överraskade var Anton Lundqvist som Mercutio. Jag gillade inte hans sidekickande i "Allsång på Skansen", men här glänste han med en fantastisk komisk timing. Hans kroppsspråk är så likt hans mor Maria...

Slutkläm? Gå och se den!

Saturday me and my dougher had a good time watching the musical "Romeo and Juliet". Wonderful show. See it!

1 kommentar:

Rebecca sa...

Vad härligt! Vilken fin present av din dotter!

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...