16 maj 2012

Doft av nyklippt gräs

I går så var det dags att klippa gräset för första gången den här säsongen och jag hade tur för vädret var underbart.

Det var också premiär för undertecknad att klippa med åkgräsklipparen. Hur det gick? Ja, det blir snabbt klart, så mycket är säkert, men lite läskigt är det. Får jag välja så går jag nog och filosoferar bakom den vanliga klipparen. (Och det fick jag göra ändå, åkklipparen kommer 
ju inte åt överallt.) ...och så får jag mer motion ;-)

Det doftar så underbart när gräset är nyklippt. Det är så mycket sommar för mig.


Källa: www.freedigitalphotos.net



Annars så är det söka jobb som gäller. Det är tungt, nejtacken rasslar in. Jag har bara kommit på två intervjuer än. Jag har bara varit arbetslös i knappt tre månader och tycker redan att det är väldigt tungt. Självförtroendet boostas ju inte av att ingen vill ha en. Plan? Jag ska sätta mig ner och inventera mig själv och använda det som underlag för en mer aggresiv plan.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...