25 maj 2012

Mellotönten sammanfattar del 2

Så var det dags för den andra semifinalen i ESC...

...och jag säger som jag säger varje år: "så här dåliga bidrag har det aldrig varit". Men när man får lyssna fler gånger så brukar de ha lagt till sig, så att säga. Hua, säger jag bara. Fast i år så var det inte någon som sjöng helt falsk, en framgång ;-)

Loreen gick vidare. Ett bra framträdande, trots att hennes nervositet satte diverse käppar i hjulet. Hoppas hon känns bekvämare i finalen, hon har ju, tillsammans med Serbien, det absolut bästa numret. Go girl! Att hon sedan orsakar en "incident" som Sveriges ambassadör måste "förklara" för de inhemska myndigheterna gör henne ännu större. Go girl!

Fast bäst, ursäkta Loreen, var Zeljko Joksimovic från Serbien, med "Nije ljubav stvar". Klockrent, som alltid. Underbar låt framförd av en mycket duktig sångare. Go Mr Z!



...men en ripoff från Coldplays "Paradise"?  Några takter kanske, men  det är ju vad man får låna ;-) 





Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...