14 augusti 2012

Bohemian interior

Jag veckopendlar i och med med mitt nya arbete. Mitt boende hemma borta från hemma är just nu väldigt spartanskt. Jag bor i ett utrymme som ska byggas om till en "riktig" etta, men det liknar mest ett förråd. 

Jag har börjat piffa till det för att på något sätt få in lite funktion och hemkänsla. Att måla om är bortkastat eftersom det ska inom en snar framtid byggas om. Man får ta det som är och piffa på det.... Men det som dyker upp i mitt huvud är Bohemian interior. Letar man på det får jag upp bilder som dessa:

Nja, liknar mest ostädat

Något bättre, men fortfarande en ostädad känsla
Är Bohemian interior samma sak som att ta alla möbler som blir över och kasta in dem i ett rum? Man måste ha en fingertoppskänsla utöver det vanliga för att få det att likna någonting annat än ett förråd. Tycker jag. Och det har inte jag. Men jag har en massa udda möbler... Jag skulle vilja ha det mer så här:

Källa

En ljuv somrig känsla. 

Nu börjar det likna något....

Ok, jag får fortsätta jobba på detta. Wish me luck!



Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...