11 mars 2014

070. Charter eller resa på egen hand?

Veckans tema:Resor


Jag har aldrig rest på en charterresa, faktiskt. 
Det har alltid varit egenhändigt ordnade resor eller flygstol.Eftersom familjen har varit involverad i idrott och kultur så har våra utlandsresor, för det mesta, handlat om detta. Det har varit tävlingar eller festivaler som varit våra mål.

Jag tror att det är väldigt sällsynt att aldrig ha charterrest. Vi svenskar var ju pionjärer på det området. Mallorca var länge ”the big trip” en gång i tiden. "Sällskapsresan" någon? Jag lånar texten från Wikipedia:


Den första svenska charterresan med flyg genomfördes 1955. Resan gick mellan Stockholm och Palma på Mallorca och varade i 16 dagar. Denna resa blev början för den svenska charterturismen.




Läs mer om Bloggutmaning365. 

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...