9 februari 2016

Hur kan jag längta efter våren?

I går eftermiddag regnade det. Regnet spolade bort det sista snötäcket, så nu är vi i mörka tiden igen. Det pendlar mellan några plus- och några minusgrader, så bilåkandet sker med försiktighet.

Hua, jag gillar INTE det här , Det är så mörkt och svart. Jag åker till jobbet tidigt och i det svarta är det ibland svårt att se. Jag vill ha vit vinter. Fem grader minus och ett snöhöljt landskap. Nackdel? Skotta, skotta. Men det är inget som en bra snöslunga inte kan åtgärda. 

Jag är en vintermänniska. Jag vill ha snö och kallt. Hur kan jag längta efter våren? Snöbristen, folks, snöbristen. Är det vinter ska det vara snö, inte någon halvfesig Englandsvinter med dimma och regn...

Jag längtar till detta. Till våren på vår ö.


Gullvivor

Adam vår orkidé

Pärlhyacinter

Men mest längtar jag till detta; att sitta på bryggan men en kopp kaffe

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...