14 februari 2016

Härlig Valentin´s Day!

Redan i 1300-talets England skrev man små kärleksbrev till varandra på S:t Valentins dag.  Så varför förstöra en gammal tradition. (Att sedan affärsvärlden drar ut en massa pengar ur denna dag är en helt annan sak.)

En god vän gav mig några affirmationskort för några år sedan. På ett stod det: ”Jag är omgiven av kärlek”. Så är det. Jag ÄR omgiven av kärlek. Min kära familj, som i januari fick en ny älskad medlem, vårt första barnbarn. Kärlek som innebär att familjen växer med nya medlemmar, både nyfödda och vuxna. Det är underbart. Våra goda vänner, som också är vår familj. Nya och gamla släktband som förstärks.

Jag önskar alla mycket kärlek i era liv. De som känner sig kärlekslösa och ensamma vill jag dra in i min famn. Vi som har, vi ska dela med oss.


Härlig Valentin´s Day!


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...