12 september 2010

Cogitatio 2

Ja, det är bra att ta lärdom av sina misstag, men inte att gräva i dem. Att oja sig och tycka synd. Tidigare i mitt liv var jag en mästarinna i denna gren.

"Om bara" ledde mitt liv, ända fram till VÄGGEN ställde sig i vägen och ändrade mitt liv radikalt. Jag fick lära mig att det är jag som styr mina tankar och därigenom mitt liv.

Jag är INTE fullärd. Jag kan fortfarande hamna i "om bara" och låta andra styra mig. Men nu är jag medveten så jag kan jobba med detta. DET är skillnaden.

You should learn by your mistakes, not bury yourself in them. In my past life i excell in this. "If only" was my life.
No more... No I´m learning to control my thoughts and my life. But...still learning...

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...