14 september 2010

Passar inte i ramen...jag menar stövlarna

En gång i tiden var jag smal, MYCKET smal. (Det kan man inte tro nu.)


Men problemet var lika då som det är nu. Jag kan inte köpa mig ett par snygga skinnstövlar.


Varför?


Jag har TJOCKA vader. Jag hade tjocka vader redan som smalis. En släktgen antar jag, mamsen var lika dan.


Glad i hågen så provar jag och så provar jag och så provar jag...och resultatet är alltid det samma. Jag kommer halvvägs, sedan är det stopp. "Inga problem", säger ni. "Köp stövletter". Jag vill ha långa stövlar för jag är en kortis och stövletter får mig att se ännu mindre ut. (Plus att vaderna ser ÄNNU tjockare ut.


Varför tror skofabrikanterna att alla är stöpta i samma form? Man kan väl göra några modeller lite vidare?


Ja, jag vet att det finns plussize DYRADYRADYRA stövlar. Men det har jag inte råd med. Snälla gör några modeller vidare så jag också kan känna mig snygg utan att bli ruinerad.



I got thick calves so no boots fits me. That´s a problem...I want to look sleek and sexy in long bootshafts, but no. Yes, there are very very expensive boots with wider shafts but I can´t afford that.


(De snygga stövlarna , som jag INTE kan ha, är från DinSko.)

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...