7 september 2010

Dagen vaknar

Just nu går solen upp. Den lyser upp köket. Det är lika fascinerande varje morgon. Nyss var det mörkt, svart, när jag gick upp kl 4:30. Nej, jag brukar inte gå upp så tidigt. Men jag ville äta frukost med the boys. (De ska söderöver på affärsmöte, så de åkte tidigt.)

Det är 5,8 varma (brrr) grader ute. Nu är det nog höst. Men jag trotsar genom att ha kjol i dag. ;-)

I kväll ska ska jag hjälpa sonen att packa det sista av hans saker, för vidare transport till hans nya lägenhet. Sedan ska jag ta över rummet. Ska bli mitt nya arbetsrum. Känner inspirationen...här ska skapas.


Det känns underligt och tomt. Nu är mannen och jag ensamma hemma. Både barnen utflugna. Tillbaka till att bara vara vi två. Som det var i början. Men...inte riktigt. De kommer tillbaka titt som tätt. Härligt.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...