29 november 2011

Vackra tankar ideer och bilder

Jag älskar julen och just nu behöver jag vackra tankar, och julen är vackert för mig.

80% oldfashion och 20% nya ide´er är väl jag, tror jag, så här kommer ett axplock av vackert och uppmuntrande. 

Dickens "En julsaga" är ju en riktig klassiker, som gjort i ett antal olika versioner. En version spelas på Maxim i Stockholm. Hade jag tid och pengar skulle jag se den.

Vackra gammaldags julbilder är en svaghet. Jag bjuder på några i urval:




Underbara Clara skrev om "Tomten", den underbara boken av Victor Rydberg. Det är även min stora julfavoritbok. En annan är "Jul i Bullerbyn". Båda böckerna har lästs flitigt för mina barn i juletid.





Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...