15 november 2011

Hackad!

I går blev mitt hotmailkonto hackat ( i småbitar, kändes det som). 



Det började med att mannen undrade om jag verkligen hade sänt "det där" mailet till honom. Det hade jag ju inte gjort. Jag brukar inte skicka suspekta mail på engelska till familj och vänner. Sedan fick jag samma fråga från mina arbetskamrater....


Operation "Ruscue" startade. 

....vänta lite nu. Det kan ju faktiskt vara en fördel att fimpa det gamla mailkontot. Det dödar en massa s..tmail på samma gång. Jag började med att rädda undan de adresser som jag ville ha kvar, sedan var det adjö gamla mailen. Inga tårar, trots 8 års trogen tjänst.

Raskt skaffade jag en ny adress. Skickade iväg ett förklaringsmail och nu är vi på banan. EFTER att jag installerat ett antivirusprogram på datorn. Den late vaknar sent....

Translate: My hotmail account was hacked yesterday. Today I have a new account AND a anti virus program. The unwise wakes late...

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...