26 januari 2014

026. Underbara roliga djur




Mitt älsklingsdjur (förutom hundar och katter) är surikater. Finns det någonting sötare och roligare? Underbara!

Ökenräven är, precis som surikaten, både söt och har ett roligt utseende. Att den har så stora öron beror på att den kyler ned sig via öronen.


Den kinesiska nakenhunden är ……….ja , vad säger man? Kan vara det fulaste djur som finns, samtidigt som de kan vara otroligt söta.


Eftersom vi ändå är inne på hårlöshet så tar vi den hårlösa katten, Sphynxkatten. Där är jag helt överens med mig själv att den är bara ful. Är förmodligen alldeles utmärkt för de som har kattallergi, men det ändar inte på det faktumet att den är ohemuliskt ful.


Det sista djuret är ett mycket allmänt förekommande däggdjur, nämligen människan. Inte alltid vacker, men ibland rolig. Om det vill sig väl…….

Läs mer om Bloggutmaning365.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...