4 januari 2014

004. Hiss & Diss – 2013



Det bästa under 2013:

Mina underbara barn, alltid. Basta.

Min underbare man. Vi har i höst varit gifta i 30 år och jag ser många fina år framför mig. Och just idag fyller han år. Grattis, min älskling.

Underbara människor som kommer i min väg. Korta möten, långvarig vänskap, kollegor, vänner, släkt, okända spelar ingen roll.

Att lära sig nytt, upptäcka nya saker. Mycket genom mitt arbetet som är utvecklande på många sätt.

Att mina fördomar får/ fått sig en törn.

Det sämsta under 2013:
Regeringens nedskrotning av välfärden. Att människor slängs på soptippen och inte tas på allvar.

Respekten för din nästa har även den monterats ned.

Ibland ÄR det jobbigt att veckopendla på grund av sitt arbete. Så är det. (Vad gäller arbetet i sig så hamnar det lätt på hiss-listan.)

Grattis mannen. (Gissa vad han heter.....)
 Läs mer om Bloggutmaning365.

1 kommentar:

Chris sa...

Jag hoppas ditt 2014 blir fantastiskt. Hoppas kunna följa dig i bloggutmaningen.

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...