19 januari 2014

Boule är inte bara för pensionärer

I julas fick mannen och undertecknad ett presentkort på "aktivitet + middag" av dottern och hennes sambo, och sonen.

I går så var det dags och vi hade ingen aaaaaaaaaaning vad som skulle hända. "Vi ses klockan 17:30". 

Det blev Boulebaren på Surbrunnsgatan i Stockholm. Det finns boulebanor, bar och restaurang. Det började trevligt, med välkomstdrink, och blev bara bättre. En trevlig instruktör tog hand om oss och invigde oss i spelets regler och gav lite tips på vägen. Speltiden för oss var på 1 1/2  timme och jag tänke "oj, det var långt", men det gick hur fort som helst. Jag har spelat boule förr, men det här var mer på "riktigt". Vilka som vann!? Vi tjejer så klart! Överlägset.

Sedan var det dags för mat, god mat. Vi serverades en bricka med diverse franska specialiteter: musslor kokta i en underbar gräddsås, paj, ugnsstekta grönsaker, aioli, en härlig
Boeuf Bourguignonne och en tartar på lax. Allt accompanjerat av diverse röror och en nygräddat pain. Man kan gå in i koma för mindre... Fantastiskt gott!


Och som om allt detta inte var nog så avslutades middagen med ett desserttallrik med kolapaj, chokladpralin och creme brulé. Hua så gott. 

När kvällen var slut så skjutsade sonen hem oss i ett vackert vinterlandskap.

Det blev en underbar kväll med mina kära. Tack!!! säger mannen och undertecknad.



Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...