12 januari 2014

012. 5 leksaker du tyckte extra mycket om som barn




Först kommer det viktigaste: Min hund var inte en leksak, utan en kamrat att lita på. Ruffen hette han och var en svensk lapphund. Han var alltid där, i alla väder.

Min Barbie. Jag lekte inte så mycket med henne, däremot så sydde jag en mycket stor garderob till henne. Så kul, lärde mig mycket av det, har fortsatt sy resten av livet.

Mammas gamla Singer symaskin. Varför? Se punkt 2

Ritblock-pennor-kritor.

Mina böcker. Jag ägde ett antal ”Fem”- och ”Kitty” böcker, som jag älskade. Jag tror att de la grunden för min fabless för deckare i vuxen ålder.


 Läs mer om Bloggutmaning365.



2 kommentarer:

luvcatz sa...

Härlig läsning, tuff utmaning, jag har oxå antagit den ;)

Jättefin blogg!//luvcatz

luvcatz sa...

Varsågod :)

Åh va kul hoppas du gillar vad du läser :)

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...