3 februari 2012

Före och efter eller?

Det senaste dygnet har det snöat 25 cm. Vi har fått det som vi inte fick tidigare i vinter + lite till...

Förra året låg snön kämpahög på altanen. Tog mig flera dagar att skotta bort.  För att det inte ska bli lika jobbigt så tog jag Gud i hågen och spaden i handen och började skotta. Inte lika pudrigt som på gårdsplanen, satt fast lite mer. Halva hann jag igenom, resten avverkas i morgon.

Det har slutat snöa nu och solen lyser på det vackra snölandskapet. Så vackert.

Pilen visar snöhöjden!




Bättre förekomma än förekommas


Transl.: It´s been snowing for 24 hrs = 25 cm deep. It´s beautiful...but the shovel is doing hard work.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...