23 juli 2012

Några jyckar och lite annat

Lite tyst har det varit på bloggen. Inte av illvilja, inte av bloggtorka eller brist på händelser i mitt liv.

Men...
....på ön har jag ingen dator och det är skönt i många fall.

...vi har varit ute och rört på oss, lite.

Vi börjar med att presentera en skön herre: Linus. En mycket cool kungspudel som besökte oss på ön eskorterade av sin husse och matte. Det var härligt att träffa er alla tre!


Sedan var det dags för Oskarshamn. Sonen tävlade i Oskarshams Offshore Race, så vi tog plats på kajen och höll tummarna. Vädret var som det var brukligt denna sommar, regnigt.
..och här kommer han forsande. Nej, jag har ingen zooooom...

...här lite närmare. Resultatet? 3:a totalt. Nästa race är 50-årsjubilerande Roslagsloppet.

Sedan gick färden vidare till Blekinge, till Pukavik. Det var ömsom sol, ömsom regn. Någon som är överraskad?


Våra vänner A & G har den här härliga utsikten från sitt köksfönster. Inte dumt att äta frukost med den vyn.


Vi blev även presenterade för den här unga mannen, Mulle, en tre månaders Chihuahua.


Denna sommar har inneburit att inbyggda verandor och lusthus (med infravärme) har fått ett rejält uppsving. Här i A & G:s lusthus avåts en härlig grillad middag.

På färden hem stannade vi här, Systrarna Skogströms Lantcafe. Underbart ställe med en gammaldags genomförd charm. Väl värt ett besök.

Tillbaka hemma, men det är en annan historia....

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...