8 juli 2012

Ömsom sol, ömsom nederbörd

Lördagen på ön blev fantastisk. Solen var på sitt bästa humör. Hon var till och med lite väl generös. Jag är inte van med värme efter den kalla vår/sommaren. Men får jag placera min lekamen under parasollet är jag nöjd... Jag ska ju inte sola.

Värmen gjorde att det till och med blev middag på bryggan. Hur mysigt som helst. Det serverades grillad kycklingfile´ med sallad och yougurtsås. Gott. Det är det bästa när vi kan sitta på bryggan och äta middag. Nu hoppas vi att solen fortsätter att vara generös resten av veckan då vi har flera vänner på besök. Vore mysigt om de också kunde få sitta på bryggan.

Sol + regn har gjort att vi fått en rekordskörd av jordgubbar. De är hur goda som helst. Vi smaskade glatt i oss gubbarna ackompanjerade av grädde, glass och maränger. Kan man ha jordgubbskoma? 

Lördagen avslutades hos goda vänner tillika grannar, som bjöd på cognac och kaffe i sommarkvällen. Att få sitta så är väl lycka? Under en björk i sommarkvällen med goda vänner....

Inga bilder blev det eftersom kameran befann sig i land. Det får bli en reprisbild från förra sommaren, men utsikten var den samma i lördags.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...