3 juli 2012

Rosor i dag

Nu blommar rosen i vår trädgård. Ja, vi har en rosbuske, det är det hele. Jag är ingen trädgårdsmänniska. Jag älskar vackra blommor, men då får andra odla dem... ;-)



En av de allra vackraste rosorna går till min allra käraste "söster" Y, som fyller år i dag. Alltid i mitt hjärta, men tyvärr alltför sällan är vi i varandras närhet. Ha en vidunderligt bra dag, kära du.

Nästa ros går till mig själv som i går skrev på anställningspappren för mitt nya jobb. Jag ska gå bredvid den jag ska ersätta i morgon och på torsdag, men börjar anställningen på "riktigt" sista juli. Det känns så bra att få jobba. Jäh!

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...