9 oktober 2012

Blodad tand & solsken

Vårens och sommarens båtrestaurering gav blodad tand. I helgen tog sonen och mannen hem två båtar som behöver loving tender care innan de kan besitta de sju haven igen. Med tanke på det strålande resultatet med den Glastron som fick nytt liv och ny ägare så kommer det gå hur bra som helst. Båda är båtmänniskor inifrån och ut, så glädjen inför det stundande jobbet var märkbart närvarande. För undertecknad är det mycket jobb, men för dem är det en härlig utmaning.

Dottern kom hem över helgen (alltid lika kul) och vi var hantlangare (allt löst skulle plockas bort på båtarna) på söndagen. En lagom arbete i det underbara höstvädret. Det var bara att njuta av solen. Vi gick där fram och tillbaka, "vilade på spaden", pratade och myste i solen. Man njuter verkligen av varje solstrimma efter den solfattiga "sommaren".

Hösten börjar krypa ner i gradantal och mörker. I söndagskväll åkte jag hemifrån till Östhammar vid 19-tiden. Det är första gången som det är mörkt redan när jag åker. Brrr. Men det är bara att gilla läget.  Att bo i detta land innebär månader av mörker, så är det bara.
Man får tända ljus och mysa. That´s it. Sedan kommer ju advent och jul, med massor av ljus och mys....men det är ett tag till det.

Nej, nu ska jag snart i väg till jobbet. Nya uppgifter ligger på bordet och väntar....




Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...