11 oktober 2012

Ljus & stegar

Så fick jag mina PartyLite ljus. Når Å levererade påsen där ljusen låg i så doftade det underbart. I går morse, vid frukosten, tände jag ett teljus. En subtil underbar doft spred sig. Precis lagom, inget påträngande. Underbart. Jag ser fram emot några månaders av väldoft... Sedan blir det väl ljusparty igen. Jag börjar förstå de som varit med ett tag. "Man blir fast".

....annars har stegar över staket, av förklarliga skäl, en överskuggande del av mitt arbete. En sak, endast, säger jag om det. Konsekvensanalysen är ett verktyg som många borde använda, både i stort och smått. Att tänka bort innebär inte alltid en lösning. ....och borta är, definitivt, inte det som jag vill.



Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...