11 april 2013

Bappelsin, någon?

I måndags invigdes, högtidligen, Apelsinolympiaden. Aldrig hört talas om den? Var lugn, den var en mycket lokal olympiad på jobbet.

Invigningen gick till på det sättet att tävlingsledaren delade ut en apelsin till alla i vår korridor. Slutsignalen gick i går kl 14. Då skulle den som hade flest apelsiner vunnit. Däremellan var det tjuv- och rackarspel och många skratt. Det gällde att inte ha möten, behöva äta lunch eller gå på toaletten. Omöjligt, jag vet, så för det mesta hade jag inga apelsiner på rummet. In i det sista hade jag EN kvar....den försvann också. Hur många hade den som vann? 26 stycken!!

Kontentan av detta? 1) Jag är ingen utpräglad tävlingsmänniskan. 2) Man har inte roligare än man gör sig....och vi hade VÄLDIGT kul.




Annat i min favoritfärg orange


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...