4 april 2013

Jag går ut till bilen nu på morgonen, för att sätta på motorvärmaren. Det är fem grader kallt, det är snöigt, månskäran lyser blekt på himlen. Det är april, men det är vinter på morgonen. 
Senare idag blir solen värmare och jag kan ana en vår, en varmare vår. Jag längtar efter en varmare vår. Jag som gillar vintern, men nu är det nocke-nog. Jag vill sitta på altanen utan dunjacka på. Jag vill glädjas åt blommor som bynglar sig upp ur jorden. Jag vill värmas i själen.


Jag vill sätta ut pelargoner i mina krukor (bild från förra sommaren).
Jag vill tulpanerna blomma på ön (bild från förra våren)
Jag vill att min ros ska blomma (bild från förra sommaren)

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...