7 december 2013

Sällskap med Sven

Jepp, Sven och jag åkte hem till N-e från Östhammar. Han ömsom regnade, ömsom snöade häftigt, men avstod från allt för stark vind. Det kändes inte alls så farligt, har varit med om värre. Resten av landet har däremot fått Sven med extra allt. Kusinen i Helsingborg skickade bild på översvämmade vägar...........Hua. Sven är inte riktigt nöjd tydligen. Han skulle göra en kort comeback i dag, fast i mildare form. Hua nr 2.

Just nu är det mysfrukost hemmahemma. Bara en massa ljus tända, snön ligger vit ute och det är -4. Precis som jag vill ha det :-) Senare i dag blir det julklappsinköpande i min lilla stad Norrtälje. Tänkte åka in till Stockholm, men vägarna är inte så farbara i Svens fotspår, så det räcker med 2 mil envägs....

I morgon blir det födelsedagsfirande. Jia! Hoppas ni har en lika mysig morgon som jag.



Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...