29 december 2013

Tiden flyger

...och det är bara tre dagar kvar på 2013. Hur har året varit? Jag återkommer till det i ett annat inlägg.

Jul firade vi gånger tre.
Två veckor innan jul var vi hos kära svärmor och hade lille julafton.  God mat och trevlig samvaro. Nix, ingen julmat utan underbart goda oxrullader. 

Julafton tillbringade vi hemma. I vanliga fall så äter vi julbord till lunch och gröt på kvällen, men nu arbetade sonen på dagen så vi vände på det hela. Julbord avåts på kvällen och sedan var det julfika och julklappsutdelning. Avslappnat och mysigt.

Juldagen var det dags för julfirande hos dottern och svärsonen och hans familj. Julmat och julklappar stod på schemat. Mycket mysigt och trevligt.

Alla tre julfiranden hade det gemensamt att vi var tillsammans med familjen, fast inte alla på en gång. Älskade alla tre julfiranden. Jag är en hönsmamma å jag trivs bäst när familjen är på plats.........

Men, alldeles för snabbt gick julen förbi och nu väntar vi på nyårsfirande. Det är inte dumt det heller :-)

Granen blev lite bättre den här julen ;-)

...och skulle vi inte ha så många julklappar?

Mannen fick göra comeback som Tomte. Ett tag sedan sist......
Julmaten uppdukad...och nej, vi dricker inte alla flaskor till maten. Drinkbrickan fick stå kvar...


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...